Glas javnosti 14.04.2010. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 10:37.

Međimurje-plin “ublažio” građanima recesijsku godinu!?

Početkom 2010. godine poskupio je plin za 20%, nakon čega su se mnogi građani slabijeg imovnog stanja našli u dosta teškoj situaciji u pogledu plaćanja. Pitali su se kako platiti ovako uvečane rate za potrošeni plin. O tome su podjednako razmišljali oni koji su plin plačali po stvarno utrošenom plinu (mjesečno očitanje), kao i oni koji su potrošnju plina plaćali akontacijski. Međimurje-plin je potrošačima dostavio upitnike, da se izjasne dali žele plin plaćati po stvarnom utrošku (mjesečno očitanje brojila) ili akontacijom raspoređenom u 12 mjesečnih rata.
Građani su upitnike ispunili i dostavili u Međimurje-plin. Vjerojatno imajući u vidu poskupljenje plina, većina građana s niskim primanjima, odlučila se za akontacijsko plaćanje. Smatrali su da će im biti lakše svaki mjesec, tijekom godine, izdvojiti približno iste iznose (odnos 60-40% za prvo polugodište), nego u zimskim mjesecima izdvajati visoke iznose za utrošeni plin, kada su i drugi troškovi režija u kući veći. No prevarili su se (odnosno prevarili su njih) koji su se odlučili potrošnju plina plačati akontacijski.
Gospodin Ivković i gospođa Varga odlučili su da Međimurje-plin “pomogne” onima koji su se odlučili za akontaciju. Izmislili su ENERGETSKU GODINU (zakonom je određena energetska godina ali nije određeno da se u tom razdoblju iznosi akontacija moraju drastično uvećati) i novi način plaćanja utroška plina akontacijom. Iznosi akontacija tim su načinom za prva tri mjeseca ove godine (vjerojatno i za zadnja tri mjeseca) uvećani za 80 do 90% u odnosu na iznose koje su do sada plaćali (primjer: tko je do sada plaćao 1.040 kn sada plaća 1.920 kn).
Kada su građani dobili nove uplatnice i vidjeli da gotovo da i nema razlike u plaćanju po stvarnoj potrošnji i onoj po akontaciji, odlučili su (neki) da im se ukine plaćanje akontacijom. Zatražili su da plaćaju po stvarnoj potrošnji kako bi u ljetnim mjesecima barem nešto uštedjeli na plaćanju za utrošeni plin. Zahtjev im nije odobren jer su se anketom odlučili za plaćanje akontacijom. To što je anketa sprovedena prije nego je uveden novi sistem plaćanja akontacijom, u Međimurje-plinu nikog nije interesiralo niti na bilo što obvezivalo.
Eto tako je Međimurje-plin “UBLAŽIO” tešku financijsku situaciju svojim CIJENJENIM potrošačima s niskim novčanim primanjima, bez obzira što su neki za plaćanje ovakvih novih uplatnica morali dizati i kredit. Nakon svega postavlja se pitanje odgovornima u Međimurje-plinu: Koja je svrha plaćanja računa za utrošeni plin akontacijom, ako su ti iznosi računa gotovo isti kao iznosi računa za mjesečni obračun stvarne potrošnje??
Čitatelj koji ne zna
odgovor na ovo pitanje

Izvor: 2868