Glas javnosti 14.08.2014. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 12:48.

Moja razmišljanja o smeću, parkiranju i plinovodu

Čitajući današnji, a sada već prošlotjedni  broj Međimurja došla mi je neodoljiva želja da javno prokomentiram nekoliko članaka koji su mi zapeli za oko. Vjerujem da i mnogim drugima kao i meni, a ostalima možda nakon ovog pisanja. Budući da Međimurje čitam od zadnje strane, takvim redoslijedom bih započeo i ovdje. Na sjednici općine Pribislavec raspravljalo se o povećanju cijene odvoza otpada sa nekih 50 kuna na 62 kune. Slažem se sa obrazloženjem da taj iznos nije preveliki u odnosu na koncesionare u drugim područjima, te me to previše niti ne zamara. 

No, čitajući dalje piše da se Romima  podiže cijena odvoza na 25 kuna. Čitam još jednom da budem siguran: dal se podiže za 25 ili na 25 kuna. I gle ipak je na 25 kuna. Također dalje, kako obrazlažu, Pribislavec mjesečno daje 10 tona otpada, a romsko naselje 20 tona. Ne znam brojke, ali pretpostavimo da u romskom naselju ima 5 puta manje kuća nego u ostalom dijelu Pribislavca. Koliko onda jedna kuća mjesečno daje otpada ako ja dajem 4 kante na mjesec?  I te 4 kante plaćam po novom 62 kune?   Ispada da jedna kuća u romskom naselju daje po toj računici 40 kanti mjesečno za cijelih 25 kuna. Takva je računica ili ja ne znam matematiku!?  Ako ja želim uz svoju kantu dodati koju vrećicu sa strane vjerujte upitno je da li će je koncesionar pokupiti, jer to više nije jedna kanta tjedno!!!  Koliko se onda tamo pokupi kod jednog korisnika za 25 kuna? Žao mi je samo što nisu iznijeli podatke koliko je bio iznos računa prije tog velikog povišenja te podatke kakva je naplata i tko podmiruje neplatiše. I uglavnom za kraj,  zašto je moje smeće iako ga je mnogo manje skuplje?

 Slijedeći mi  na red dolazi Čakom. Jadnici imaju problema što su 2012.  na ime naplate parkiranja pokasirali 5 mijuna kuna, a  2013. samo, ugrubo rečeno, 4 milijuna. Ispada odmah da su se ljudi počeli švercati sa parkiranjima, parkiraju na mjestima koja se ne plaćaju, ili ne znam što sve rade kako bi zakinuli taj jadan Čakom. 

Naravno gradonačelnik Kovač im je promptno ponudio pomoć u vidu proširenja naplate onih parkirnih mjesta koja do sada nisu bila obuhvaćena. To je vrlo lijepo gesta od gradonačelnika. Nadam se da će im uskočiti u pomoć i kada im niti ovo neće biti dovoljno i to u vidu i noćnog parkiranja ili možda i recimo naplate parkiranja po jednu kunu u vlastitoj garaži kod kuće! Nitko se nije zapitao možda ipak ljudi malo štede te  parkiraju manje, možda više koriste kakvo drugu vrstu prometala. Možda i besparica ima ovdje svojih prstiju? Ma ne, vozači se švercaju, što bi drugo moglo biti. Čakom ostaje bez svojih milijuna koje pred 20 godina nije „zarađivao“ budući da nije bilo naplate parkiranja, i mogao je bez toga , a danas ne može. Teško se odreći lagane love bez puno uloženog truda, a pod izlikom provođenja reda među vozačima i vozilima. 

Došao sam tako do zadnjeg članka koji se nalazi u prvom dijelu lista. INA gradi plinovod sa gornjeg Međimurja prema Molvama. Glavna stvar je što u tom velikom projektu nema Međimurskih poduzeća koja bi sudjelovala u izgradnji, iako imaju kapaciteta i opreme za takvu vrstu izgradnje, a i posao im je bio obećan.  Mislim da ovdje ima malo previše lakovjernih naivaca. Kada se ova naša država zauzela za međimurskog čovjeka. 

Na ovo neću dati odgovor, svi ga znamo. Mogu još dodati da za mnoge domaće projekte i naši investitori uzimaju radije vanjska poduzeća, a kamoli onda jedna INA neće svoje. Čemu se čudimo?  Možda je trebalo bolje malo se potruditi na nivou županijskog rukovodstva i pogurati neke stvari, a ne sada jaukati i reći....pa obećali su... 

Budući da se ta ista naivnost već utvrdila i INA-i je lako  reći da ovaj plin iz Međimurja baš i ne valja pa vam nećemo plaćati baš neku veliku koncesiju, a milijunski vrijedan plinovod do Molva radimo samo zato jer ne znamo kamo s novcem. Koncesiju će plaćati onima u nekim drugim dijelovima lijepe naše koji se znaju bolje postaviti za sebe i  svoje građane. Hvala. 

 Predrag Levak

Izvor: 3094