Glas javnosti 11.12.2012. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:20.

OVRHE U OPĆINI SVETI JURAJ NA BREGU

Prije otprilike tri tjedna mnoga domaćinstva u Općini Sveti Juraj na Bregu bila su zatečena ovrhama koje su bile odaslane  na njihove adrese. Za mnoge situacija izgleda beznadno zbog ovrha Eko-flora plus d.o.o.. Na žalost problem se je zataškavao od strane davatelja koncesije, u ovom slučaju od samog načelnika Anđelka Nagrajsalovića, a kao vijećnici Hrvatske narodne stranke liberalnih demokrata (HNS) općine nismo imali saznanja ni mogućnost rasprave o istom.
Komunalne se usluge moraju plaćati, a građane upućujemo da ulože prigovor bez obzira što je prošao rok žalbe i da opišu razloge neplaćanja, a načelnika da im pomogne u posredovanju i rješavanju problema kako bi se troškovi sveli na minimum.
Na prvom poništenom natječaju cijena odvoza iznosila je 42,50 kn/mje ili 510 kn/god po domaćinstvu. Ponovnim natječajem dobivamo cijenu od 63 kn/mje ili 756 kn/god. Razlika je 246 kn/god po domaćinstvu. Ponuditelj (Eko flor plus) je vidjevši ponude ostalih ponuđače povisio ponudu iz prvog natječaja za skoro 50%!?!.
Na području općine iz popisa stanovništva od 2011. god. ima 1689 domaćinstava, a za pretpostaviti je da komunalno redarstvo na čelu sa Marčec Vidom obavlja svoj posao (?!?) i sva domaćinstva posjeduju kante za smeće. Taj isti komunalni redar uredno je slao i još uvijek šalje prijeteće Opomene domaćinstvima koje nemaju kantu za smeće. Forma, pravopis i sadržaj istih bespredmetno je komentirati, a slika je i prilika uljudnog i pristojnog ponašanja.
Razlika u zaradi koncesionara (prvog i drugog natječaja) matematički iznosi  “samo”  2.077.470 kn, dakle postavlja se pitanje da li se radi o kvalitetnoj usluzi i korektnim poslovnim odnosima tj. običajima. Matematički gledano  NE! Dakle možemo zaključiti da se radi o više nego dobroj zaradi, barem iz razlike u cijeni. Odluku o odabiru Eko flora plus sa povećanom cijenom iz drugog natječaja donio je sam načelnik, a da Općinsko vijeće nikada nije bilo upoznato sa natječajnom dokumentacijom u vezi skupljanja i odvoza komunalnog otpada, kao ni prijedlogom Ugovora, što nije u skladu sa Zakonom o komunalnom gospodarstvu i Zakonom o otpadu. Ugovor je naime tako sastavljen da štiti više koncesionara nego Davatelja koncesije, jer se zapravo radi o štetnom Ugovoru za općinu.
Načelniku je postavljeno pitanje na više sjednica općinskog vijeća, kada će se početi selektirati i prikupljati komunalni otpad, a odgovor je bio, kada se ljudi educiraju. Takvim odgovorom dao je do znanja što misli najviše o onima koji su ga izabrali za načelnika.
 Zbog svega navedenog smatramo načelnika direktno odgovornim i krivcem za takvu zloupotrebu zakonskih propisa od strane koncesionara. Smatramo da su troškovi javnog bilježnika od 1.000,00 kn nerealni i bahati, a trebali bi iznositi 275,00 kn. Na taj se način omogućuje enormna zarada na teret domaćinstava u korist odvjetnika i javnog bilježnika. Neumjesan je poziv Eko flora za stanovnike općine da dođu na dogovor   u Oroslavlje do kojeg ima 88 km, a cijena puta iznosi cca. 60,00 kn osobnim automobilom. Mnogi žitelji općine platili bi dospjele obaveze, no međutim zbog gubitka ili nedostatka posla ili drugih razloga, nisu u mogućnosti.
U nadi da ćemo pomoći barem nekima domaćinstvima, želimo skrenuti na neke bitne članke u Ovršnom zakonu. Ovrha se ne provodi na primanjima po osnovi zakonskoga uzdržavanja, naknade štete nastale zbog narušenog zdravlja ili smanjenja, odnosno gubitka radne sposobnosti, naknade štete za izgubljeno uzdržavanje zbog smrti davatelja uzdržavanja, primanjima po osnovi naknade zbog tjelesnoga oštećenja, primanjima po osnovi socijalne skrbi i privremene nezaposlenosti, primanjima po osnovi dječjega doplatka, stipendije i pomoći učenicima i studentima, naknadama za rad osuđenika, osim za tražbine po osnovi zakonskoga uzdržavanja te za tražbine naknade štete prouzročene kaznenim djelom osuđenika, i primanjima po osnovi odličja i priznanja. Od ovrhe je izuzet i iznos od dvije trećine prosječne neto plaće u RH, a ako je plaća manja od prosječne, izuzima se iznos od dvije trećine iznosa plaće.
Svaki broj tekućeg računa počinje sa “32”. Da bi zaštitili spomenutu vrstu strogo namjenskih sredstava redovne pomoći od ovrhe, morate otići u Finu i popuniti obrazac. Fina obavještava banku koja otvara poseban račun za ovakvu vrstu sredstava, dakle “famozni nedodirljivi i zaštićeni račun 35”.Također se ne mogu naplaćivati već plaćeni računi ili potraživanja koja su pod zastarom, a u ovom slučaju bilo je i toga. Rok zastare je jedna godina, prema Zakonu o obveznim odnosima.
Uvijek smo poštivali propise o okolišu i očistili smo svaki metar kvadratni općine od smeća i borili smo se za ekološki prihvatljiv suživot svih stanovnika u našoj općini. Nažalost ni danas nema odvoza selektiranog otpada jer Eko flor plus nije podijelio besplatne vreće (morao je to učiniti od 01.01.2012. god.) za sortiranje specifičnog otpada, čime je uštedio znatna financijska sredstva, jer nitko ne provodi nadzor nad kvalitetom usluge sukladno Ugovoru i općinskim Planom gospodarenja otpadom . Dakle, koncesionar ne poštuje osnovna načela gospodarenja otpadom i Ugovor o koncesiji. Tražimo od načelnika da raskine Ugovor i da više ne pogoduje tvrtki Eko flor plus. Neka se suoči sa posljedicama donošenja Odluke o odabiru neprofesionalnog koncesionara. 
Očito je potrebno da inspekcija Ministarstva uprave utvrdi jesu li se kršili pozitivni zakonski  propisi u vezi javne nabave i Odluke o odabiru za koncesionara.
Klub vijećnika HNS-a
Općinskog vijeća Sveti Juraj na Bregu

Izvor: 3007