Glas javnosti 28.04.2015. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 13:03.

Puno larme, a za niš’

Tekst pod naslovom Putnica prozvala HŽ za pljačku  iz prošlog broja MEĐIMURJA zaslužuje nekoliko ispravaka.

Putnica Dolores Vabelj potpuno je u pravu kad tvrdi da su HŽ povišenjem cijene iskaznice K-50 s 30 na 120 kn počinile pljačku. „Precizno pojašnjenje“ gospođe Ivane Čubelić, u kojem tvrdi da je putnica već kupnjom prve mjesečne karte anulirala tu razliku između 30 i 120 kn obična je manipulacija. Za informaciju i njoj i potpisnici ovog teksta: Ministarstvo obrazovanja i športa u cijelosti refundira troškove mjesečne karte svakom svom zaposleniku, što znači da će iznos koji ćemo dobiti kao povrat putnih troškova iznositi točno onoliko koliko piše na našim kartama. Kako bi se izbjegle manipulacije, dužni smo prije obračuna plaće dostaviti voznu kartu u tajništvo. Putujem već deset godina na relaciji Čakovec – Kotoriba. Nakon zadnjeg povišenja cijene, prije nekoliko godina, plaćao sam mjesečnu kartu 477 kn i točno toliko dobivao natrag. Odnedavno je plaćam s popustom od 50%, 382 kn, i točno toliko dobivam vraćeno. Kad bih je plaćao 2 kune, točno toliko bih dobio kao povrat. Prema tome, tu nikakve uštede nema. Za Vas vjerujem da niste dobro informirani, a za gospođu Čubelić lakše mi je povjerovati da je zlonamjerna i manipulira podacima.

Karta K-50, dakle, uopće nije isplativa na relaciji koju koristimo za prijevoz na posao. Može biti isplativa jedino na putovanjima na drugim relacijama. Za primjer navodim dvosmjerno putovanje na relaciji Čakovec – Zagreb. Putničkim vlakom u oba smjera, s redovnim popustom 20%, putovanje stoji 111.60 kn, a s „plavom iskaznicom“ (K-50), s popustom od 50%, karta košta 69.80 kn. Lako je izračunati: trebam realizirati tri takva putovanja kako bi mi se isplatila takva naprasna razlika između 30 kn, koliko je iskaznica stajala ranije, i „novokomponiranih“ 120 kn, koliko stoji sad. Dakle, pljačka je u pitanju. Tko je ikad igdje u povijesti svijeta u jednoj sekundi povisio cijenu bilo koje usluge za 300%, kao što to radi HŽ?

Toliko o brojkama. A sad malo o usluzi:

Dok glavnom stanicom u Zürichu svakodnevno prođe tri tisuće vlakova s 350 tisuća putnika, mi raspravljamo o nekakvom Cargu, Infrastrukturi, Putničkom prometu, sanjarimo o brzoj nizinskoj pruzi Zagreb – Rijeka, svakog prosinca mijenjamo vozne redove produžujući vrijeme putovanja i ukidajući poneku liniju  (25 međunarodnih linija uspjeli smo u samo četiri posljednje godine skljaštriti na šest-sedam), vagoni-restorani postaju misaone imenice, grijanje obično radi samo u polovici kompozicije, WC-i su skandalozni, vlakovi kasne ne samo u dolasku već i u polasku s matičnih stanica, a povremene nesreće podrazumijevaju se same po sebi.

Pljačka, dame i gospodo! Na sve načine.

Damir Jaklin,

Mihovljanska 44a, Čakovec

Izvor: 3131