Glas javnosti 23.01.2013. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:20.

Reagiranje Hrvatske pošte na tekst o poslovnici u Orehovici

Javljamo se vezano uz vaš tekst objavljen 15. siječnja 2013. godine, naslova: „Pilot-projekt bahatosti i nemara prema korisnicima!“
Naime, novinarka Željka Drljić koja je potpisala tekst, a u kojem se navodi niz netočnih informacija, nažalost nije kontaktirala Ured za korporativne komunikacije Hrvatske pošta, a kako bi provjerila neke od iznesenih informacija.
U tekstu se iznose stavovi poput:
„Iz HP-a mrtvo-hladno servirali su nemoralne ponude kao ultimatum za opstanak ureda“- Hrvatska pošta, iako je državna tvrtka financira se isključivo vlastitim poslovanjem i sve promjene u poslovanju, a koje imaju za cilj održati stabilnost djelatnosti te očuvanje radnih mjesta, donose se sustavno, temeljeno na analizama. Naime, sve promjene Hrvatska pošta temelji na analizama korištenja određenog poštanskog ureda- što znači navikama korisnika te je neke procese nužno optimirati. I zbog učinkovitosti djelatnika i zbog odgovornog poslovanja.
Nadalje piše kako su „orehovečki čelnici otkrili lošu stranu novog režima rada te stali protiv bahatosti i neiskrenosti HP-a prema korisnicima“- Hrvatska pošta sve izmjene u radu, a koje se tiču korisnika na području na koje se odnosi, pravovremeno komunicira sa svim interesnim stranama, u ovom slučaju sa lokalnom samoupravom. Također, napis da „od nadležnih djelatnica iz čakovečkog ureda nisu mogli dobiti odgovore. Zato što im je iz Zagreba strogo naloženo da - šute“, nije primjeren. Kao što lokalna samouprava uvijek može dobiti sve odgovore od nadležnih divizija, medijima je uvijek na raspolaganju Ured za korporativne komunikacije, a korisnicima kontaktni centar Hrvatske pošte koji mogu kontaktirati pozivom na besplatni broj 0800 303 304 ili putem elektroničke pošte info@posta.hr.
Što se tiče tvrdnje koja glasi „…poštari u Čakovcu i Prelogu dobili su uputu da sami mogu potpisivati bijele omotnice s dostavnicom i ubacivati ih u sandučiće, iako se u takvim omotnicama najčešće dostavljaju rješenja upravnih i sličnih postupaka. Time su direktno kršili članak 85. Zakona o općem upravnom postupku!“, ona nije istinita. Poštari u Čakovcu i Prelogu nisu dobili nikakvu posebnu uputu da mogu potpisivati bijele omotnice s dostavnicom i ubacivati ih u sandučiće. Svi poštari Hrvatske pošte imaju istu uputu. Uputu za obavljanje poštanskih usluga donesenu od strane Uprave Društva. U čl. 142 – 163 navedene Upute propisan je način postupanja sa pismenima svih vrsta postupaka koji je u cijelosti usklađen sa Zakonom o parničnom postupku, Zakonom o kaznenom postupku, Prekršajnim zakonom, Zakonom o općem upravnom postupku i Općem poreznom zakonu, po kojima Hrvatska pošta ima obvezu uručivanja pismena.
Ovdje je očito najspornije uručenje pismena upravnog postupka koja se uručuju sukladno odredbama Zakona o općem upravnom postupku. Tim Zakonom predviđeno je da se na zakonom propisani način omotnica s povratnicom može uručiti i u poštanski sandučić primatelja. Važno je napomenuti da se na plavim omotnicama nalazi obično napomena „u vlastite ruke“ što je oznaka osobne dostave te se takvo pismeno uručuje sukladno čl. 85. Zakona o općem upravnom postupku, dok bijela omotnica obično nema tu napomenu što znači da se radi o pismenu posredne dostave koje se onda uručuje sukladno čl. 86. Zakona o općem upravnom postupku. Dakle, bitna je napomena na omotnici, a ne boja omotnice. Kada poštari uručuju pismeno upravnog postupka, sukladno citiranom aktu Hrvatske pošte, obavezni su staviti dan i sat obiju pokušaja dostave (ako se radi o osobnoj dostavi), te napomenu da su pošiljku uručili u kovčežić. Pritom se moraju potpisati. Poštari potpisuju sebe jer tim svojim potpisom potvrđuju sve podatke i način dostave koji se nalaze na samoj dostavnici, a ne potpisuju korisnika kako se može zaključiti iz vašeg teksta. Poštari Hrvatske pošte, dakle, uručuju sve pošiljke prema pravilnicima, u skladu sa odredbama članaka. Dostavu i uručenje pošiljaka uručuju u potpunosti u skladu sa pravilnicima i Zakonom. Naime, radna vremena poštanskih ureda Hrvatska pošta određuje prema članku 17. Pravilnika o obavljanju univerzalnih poštanskih usluga, a koji propisuje na temelju kojih mjerila s određuje radno vrijeme poštanskih ureda, dok članak 18. istog Pravilnika propisuje koje vrste radnih vremena mogu biti. Također, Hrvatska pošta u skladu s odredbama članka 4., 33. i 34. Pravilnika o obavljanju univerzalne poštanske usluge osigurala je uručenje poštanskih pošiljaka na kućnoj adresi svake fizičke ili pravne osobe na cijelom teritoriju Republike Hrvatske. Komentari kako Hrvatska pošta educira djelatnike, mimo njihove volje, kako da maltretiraju korisnike kupovinom polica osiguranja ili plastelina te kako se najmanje poštuje djelatnik HP-a, zlonamjerni su i pokazuje potpuno nepoznavanje poslovanje Hrvatske pošte, koji kao nacionalni poštanski operator, koji se, ponavljamo, financira vlastitim poslovanjem, susreće sa konkurencijom na tržištu te mora, da bi na kraju dana očuvala radna mjesta i neugrožavala egzistenciju svojih djelatnika i njihovih obitelji te bila na raspolaganju korisnicima, optimirati svoje poslovanje, poboljšavati postojeće i uvoditi nove usluge.
Ukoliko mislite da u osvrtu ima nejasnoća, stojimo vam na raspolaganju.
Jo Kempen
Ured za korporativne komunikacije
Hrvatska pošta d.d.

Izvor: 3013