Glas javnosti 07.03.2014. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 12:02.

Žalim što je došlo do ovakve situacije!

Moje ime je Nina Lesinger i prozvana sam ravnateljica Osnovne škole Prelog u vašem listu od 18. veljače 2014. godine. Budući da sam bila kontaktirana telefonom, od strane vašeg novinara, nisam imala uvid u razmjere ovakvo grubog napada na mene i školu. Stoga Vas molim da sad objavite i (moju) našu stranu priče.
Ne osporavam da roditelji imaju pravo na žalbu i javni komentar, ne osporavam ni to da posao izbora najboljeg učenika nije korektno obavljen jer to dokazuje i nalaz prosvjetne inspektorice. Htjela bih demantirati navode iz objavljenog članka i upozoriti na neke činjenice koje su objavljene, a mene kao ravnateljicu teško kleveću.
Vaš navod da sam prepravljala ocjene i bodove je u ovom prvom dijelu – prepravljanje ocjena, teška kleveta. Naime, ocjene zaključuju predmetni učitelji, opći uspjeh računaju razrednici i sve ocjene unose u matičnu knjigu i e- maticu. Inspektorica je temeljito provjerila ocjene i nije pronađeni niti jedan propust kod bilo koje učenice u ocjenjivanju. Stoga sam ostala vrlo neugodno iznenađena ovakvom tvrdnjom jer mi nije ni na kraju pameti nekome prepravljati ocjene, a kao što je već i utvrđeno inspekcijskom provjerom, prepravljanja ocjena nije niti bilo.
Već sam rekla da sam kontrolirala i ispravljala tabele za vrednovanje jer se radilo o nenamjernom propustu razrednika prilikom bodovanja učenika. Svaki ispravak je precrtan i potpisan kako bi se vidjelo tko je kontrolirao bodovnu listu. Priznajem da to nije bio moj posao i u tom dijelu sam prekoračila svoje ovlasti, bodovne liste trebali su ispraviti i kontrolirati sami razrednici.
Majka, navodno zakinute učenice, je kod mene bila u uredu dan prije svečanog proglašenja i nisam joj ponudila da sjedne jer nismo imale kamo sjesti; sve stolice su bile zauzete poklonima i priznanjima koji su se pripremali za drugi dan, za svečanu akademiju. Iako su i razrednici bili u školi, tražila je od mene rezultate izbora, a ja u tom trenutku nisam imala potpune informacije (jer nisam bodovala niti birala najbolje učenike) i nisam ih mogla dati na uvid. Prema mojem kasnijem saznanju, tabele s bodovima su taj dan bile izvješene na panou u holu škole.
Bodovna razlika između najbolje učenice i učenice, čiji se roditelji osjećaju zakinutima, bila je izrazito velika. I nakon mojeg ispravka pogrešno upisanih podataka u rangiranim tablicama, bodovna razlika je i nadalje bila takva da nije, barem kod mene, pobuđivala sumnju da su bilo razrednici ili ja osobno svojim ispravljanjem naštetili bilo kojem kandidatu niti navedenoj učenici. Napominjem da su korekcije i provjere rađene na svim tabelama, svih kandidiranih učenika (krivi unos, krivo zbrojeni rezultati...).
Nakon toga, majka je otišla i nisam imala nikakav kontakt s obitelji sve do kraja lipnja, kada su u školu došla oba roditelja. Roditelje sam pozvala u ured na razgovor ali su me na vrlo grub način odbili, stoga se i razgovor odvijao u hodniku. Odlučno opovrgavam njihov navod da sam im prijetila, što ujedno mogu potvrditi i svjedoci razgovora. Naime prijetiti odličnoj učenici da će imati probleme oko upisa u srednju školu su u najmanju ruku smiješne. Nadalje, te godine su učenici završnih razreda upisivali željene srednje škole putem e-upisa. Stoga ni jedan ravnatelj u Hrvatskoj nije mogao utjecati na listu upisa u srednju školu. Da smo htjeli nešto sakriti ne bih osobno kopirala i slala tabele i pravilnik roditeljima koji su se žalili.
Roditelji su spomenuli projekte škole. Projekti škole su od općeg interesa škole i u njemu sudjeluju svi učenici škole. Spomenuta učenica je kao predstavnica naše škole, koordinatorica tima, provela 7 dana u Austriji, te 5 dana u Rumunjskoj. Cijeli projektni tim, kao i navedena učenica za nagradu su dobili izlet i zahvalnice na svečanoj akademiji.
O kriterijima za izbor mogli bi raspravljati, nagrada za najboljeg učenika/cu po nama je interna nagrada škole odnosno učitelja. Osnovni kriteriji su bili odličan opći uspjeh (prema Zakonu o odgoju i obrazovanju to je prosjek 4,5 do 5,00 ), rezultati natjecanja u znanju, izvannastavne aktivnosti i izvanškolske aktivnosti. Sportski rezultati koje spominju roditelji su, opet to napominjem, za pohvalu ali se oni vrednuju u izboru za najboljeg sportaša ili sportašicu, a ne u izboru kojem je temeljni kriterij uspjeh u natjecanjima iz znanja.
Nakon inspekcijskog pregleda, Škola je dobila rješenje o radnjama koje mora poduzeti da bi ispravila propuste. Kako ni jedna škola u Hrvatskoj (koliko je nama poznato) nema pravilnik o izboru najboljeg učenika i učenice, Komisija je naš stari pravilnik trebala izmijeniti i uskladiti s Zakonom o odgoju i obrazovanju i Statutom škole. Takav pravilnik se predlaže Učiteljskom vijeću a donosi ga Školski odbor. Nakon toga, posebna komisija za bodovanje, izvršit će ponovno bodovanje za najbolju učenicu. Odluka Učiteljskog vijeće je tada konačna.
Zaista žalim što je uopće došlo do ovakve situacije jer sam s roditeljima koji se žale, bila u dobrim odnosima. Često sam hvalila njihovu kćer za njene uspjehe i snalažljivost, ali sam isto tako hvalila i ostale učenike koji su to zaslužili. Nadam se da će se nakon ponovnog izbora stvari razjasniti.
Nina Lesinger,
ravnateljica OŠ Prelog

Izvor: 3071