Glas javnosti 22.02.2012. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 11:19.

Zašto plaćamo skuplje autobusne karte za učenike…

Već nekoliko godina županijske vlasti ne mogu, ne žele, ne znaju ili neće kvalitetno organizirati javni linijski prijevoz na cijelom prostoru županije . Mene kao roditelja to jako smeta a djecu dodatno i nepotrebno opterećuje (i sama škola im je dovoljna) . U nizu razno raznih odluka vješto i lukavo skrivaju pravo stanje za čijim i kakvim interesima se povode.  Vratiti ću se nekoliko godina unazad po radi jednostavnijeg sagledavanja i tumačenja problematike javnoga prijevoza.
Odlaskom u stečaj  APT-a Čakovec  i prestanak obavljanja prijevoza ( uz veliku pomoć stečajnog upravitelja ) , kroz javni natječaj posao dobiva Presečki - grupa iz Krapine . Jedan od važnijih  uvjeta u natječaju  je bio zapošljavanje vozača iz posrnule firma APT-Čakovec (vozači su Međimurci) . Što se tiče posrtanja svima je poznato kako se to dogodilo . U kratko vrijeme poslovanja Presečki -grupe pojavljuje se “ nečim izazvana “ Udruga roditelja Međimurske županije “ (adresa udruge je slučajno i adresa autobusnog prijevoznika iz Mihovljana) . Konkurencija  dolazi. Ista ta udruga temeljem odluke županijske vlasti (gdje općine i gradovi sami mogu organizirati javni liniski prijevoz) dobiva dozvolu tj. suglasnost za obavljanje posebnog liniskog prijevoza . Najviše interesa pokazali su za rad samo oko grada Čakovca ( najviše putnika - učenika uz malu prijeđenu kilometražu). Isplativost zagarantirana. Usluge autobusnog kolodvora ne koriste . Pojedine općine ne žele  sufinanciraju sve svoje učenike nego samo one koji koriste usluge prijevoza “ Udruge roditelja MŽ “. Zar to nije diskriminacija?  A poznato je da su prioritetno  vozili linije van Čakovečkog prstena tj. okolnih naselja , ako jesu to je bilo nepovezano (dva mjeseca) . Pa kada ste htjeli tj. morali koristiti prijevoz dalje, izvan gore navedenog područja bili ste prisiljeni plačati skuplje karte. Na upit o povratu razlike u cijeni  iz općine dobivamo dogovor da oni ne mogu isplačivati novac. Ali vam ga mogu elegantno izbiti iz novčanika .
Nakon toga dolazi do zanimljivog zapleta kada oba prijevoznika voze sve tj. tko prvi na autobusnom kolodvoru (peronu) njegovi putnici. Počinje i korekcija cijena autobusnih karata, na radost nas roditelja . Podjela posla na linijski prijevoz i prijevoz osnovnih škola dobro funkcionira. Kao što je poznato sve što je dobro i lijepo kratko traje .
Početkom ove godine odlukom župupanijske vlasti dolazi do promjene. Dosadašnji prijevoznici prestaju sa radom ( kokurencija nestaje). Autobusne karte poskupljuju a vozači autobusa ostaju bez posla (naši međimurski vozači). Nas roditelje opet udaraju po novčaniku uz obrazloženje da i ovako imamo najjeftinij prijevoz u državi te da je gorivo poskupjelo  a svepoznato je da radnici u međimurju imaju najniže osobne dohotke u državi. Naglašava se da su posao dobili međimurski prijeviznici (M-grupa) do novog javnog poziva, a bez posla su ostali Međimurci, vozači autobusa. 
Kakva ironija? Svi oni (županijski i općinski čelnici) donose tako kvalitetne odluke a isti zaboravljaju sudbinu običnoga čovjeka, od kojega su izabrani tamo gdje sada sjede i vladaju “na  radost i veselje svekolikog puka “. Više se brinu da svakodnevno budu medijski sveprisutni  , samopromocija ispred svega . Kada ćemo se rješiti uskogrudnosti, rodbinskih poslovnih angažmana. Zapleteni u mreži trgovine, kada trebamo nekome vratiti uslugu jer nas je podržao ili sponzorirao.Jer ako ja sutra kupim bager mogao bih doći npr. do  župana ili načelnika općine da mi da nekakav posao ,da i ja nešto radim.
Namjerno sam izostavio imena jer će se akteri u ovom tekstu sami prepoznati  te apeliram na njihovu savjest, poštenje da promjene sadašnje loše navike. Svi oni  pozivaju se na zakonitost svojih djela, kao garancija pravednihi najboljih odluka . Je li  je to baš tako , čitatelji sami prosudite. Kroz medije reakcija na promjene u obavljanju javnog linijskog prijevoza gotovo da i nema samo nekoliko komentara na facebooku i to je sve. Žalosno ali istinito.
K.G , Pušćine (podaci poznati Uredništvu)
Ax.

Izvor: 2965