Glas javnosti 01.03.2010. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 10:37.

Zašto Županija marginalizira međimurske autobusne prijevoznike?

Na sjednici grupe autobusnih prijevoznika Udruženja obrtnika Međimurske županije Čakovec, održane 23. veljače, doneseni su slijedeći zaključci i odluke:
Donešena je jednoglasna odluka da se dugi niz godina samo priča da županija brine o obrtničkom kadru, a u biti se radi suprotno. Tako su bili izigrani i po natječaju za prijevoz osmoškolaca gdje je prijašnja garnitura na vlasti pogodovala AP-tursu u stečaju iako se znalo da je već tri puta mijenjao ime i svaki put završio sa 10-15 milijuna kuna gubitka i neplaćanja svojih obveza prema županiji i državi i da nema adekvatan vozni park i da neće dati priliku domaćim prijevoznicima kao strateškim partnerima, iako smo to mi i očekivali nego uz blagoslov županije traži partnera u stranoj županiji pa samim time sva dobit i porezi i cestarine odlaze van županije. Oko 400.000 kn mjesečno ili 5.000.000 kn godišnje. Svota za koju bi se trebala boriti svaka županija. Cijene prijevoza su posebna priča.
Prema ponudi su obvezni vršiti prijevoz po autodanu sa 21 voznom jedinicom, a oni su to izigrali i sve prevoze sa 16 autobusa, znači 5 autobusa se plaća, a ne rade na prijevozu osnovnih škola. Znači grubo kršenje ugovornih obveza. Obećano nam je u županiji osnivanje komisije za praćenje kvalitete izvršenja ugovornih obveza, gdje smo nudili svoju pomoć kao volonteri i od toga ništa, ne znamo je li formirana i tko je u njoj, po našim saznanjima i pritužbama udruge roditelja nitko.
Nevjerojatno, ali istinito, mi koji punimo županijski proračun nemamo prilike za rad i zaradu nego porezni obveznici iz strane županije dobijaju preko najma naše novce koje odnose u svoju županiju. Kod prijevoza srednjih škola grozota, ako se vozi samo tjedan ili dva u mjesecu zbog praznika oni naplaćuju cijeli mjesec, a ne prema ostvarenim kilometrima.
Naglašene su dnevne pritužbe udruge roditelja pa i samih roditelja osobno da djeca u autobusu stoje, tj. nemaju sjedalo koje im po ugovoru pripada.
Djeca kreću u školu po 50 minuta ranije jer se prijevoz vrši s premalim kapacitetom voznih jedinica. Djeca se voze linijskim autobusima koji nemaju atest za prijevoz djece gdje im je drastično narušena sigurnost u prijevozu. Tražimo da se poništi natječaj za prijevoz školske djece.
To je samo dio problematike na temelju koje je pao prijedlog da svoje obrte registriramo u drugim županijama kao za vrijeme nekadašnje države. Na kraju sve zanima što županija misli sa tim ogromnim obrtničkim potencijalom koji se godinama obezvređuje i marginalizira. Mislimo da je krajnje vrijeme za promjenu stava i politike prema obrtničkom kadru i njihovim resursima općenito ako znamo da je malo i srednje poduzetništvo nosioc razvoja i prosperiteta svake regije.
Udruženje obrtnika Međimurske županije, grupa autobusnih prijevoznika

Izvor: 2862