Gradovi i općine 10.01.2014. 00:00. Zadnja izmjena: 25.02.2016. 12:00.

Ponovo zaboravljen najsjeverniji grad

Odluka Vlade RH da se odobri novac za projektiranje zaobilaznica Čakovca, Preloga i Nedelišća s iznenađenjem je dočekana u Murskom Središću koje se guši u prometu, a zaobilaznica ovog grada nije se našla u programu financiranja. Na odluku Vlade priopćenjem je reagirao gradonačelnik Murskog Središća Dražen Srpak koji podsjeća da je Mursko Središće dugi niz godina trpjelo velike pobleme zbog smještaja graničnog prijelaza u samom centru, a od ulaska RH u EU zbog ogromnog povećanja prometa:
- Posebno me iznenadila vijest, piše Srpak u priopćenju, koja se ovih dana vrti po portalima i tiskovinama de je Vlada odobrila sredstva za projekte triju međimurskih zaobilaznica. Naravno da time ne želim reći da je to neopravdano ili da su one nepotrebne, ali želim reći vrlo jasno da je i naša potrebna. Neću reći da je najpotrebnija, ali je zasigurno negdje pri vrhu iz više razloga. Danas kroz centar grada prolazi 100.000 teretnih vozila, 6.000 autobusa, blizu milijun osobnih vozila s oko 2,5 milijuna putnika godišnje. Nakon ulaska u EU, teretni promet povećan je za „samo“ 100%, a vjerojatno će po iskustvima naših susjeda iz Lendave još toliko porasti. Uz sve to, gradsko naselje Štrukovec, koje se proteže uz državnu cestu D- 209, samo u jednom manjem dijelu ima pješačku stazu. U razgovoru s Hrvatskim cestama, saznajem da se ipak ovih dana vrše izmjere i kreće projektiranje pješačko-biciklističke staze.
Grad je kod promjene Županijskog prostornog plana uspio, iako su i tada bili otpori, ucrtati zaobilaznicu i most u ŽPP, što je ujedno i preduvjet za bilo koji daljnji korak u realizaciji tog projekta. Konstantno pratimo statističke pokazatelje prometa i skladu sa njima praktično ne postoji nadležna adresa u RH na koju nismo poslali dopise o ovom, za nas velikom, ali za RH rješivom problemu. S obzirom da je riječ o povezivanju dvije države, praktično ni ništa drugo nije u našoj ingerenciji. Tako smo još 2010. godine s njime upoznali tadašnjeg predsjednika Stjepana Mesića prilikom njegova posjeta našem gradu. Otišli su i tada dopisi u Ministarstvo prometa, Hrvatske ceste, tadašnjem županu…
”Poduzeli smo sve”
Ove godine iskoristio sam boravak u našem gradu ministrice vanjskih poslova sa suradnicima i također smo detaljno razgovarali o prometu. Od ulaska u EU, poslana su pisma, redom, ministru prometa, Hrvatskim cestama, udruzi gradova i županu koji naš problem razumije i znam da se svaku priliku koristi za lobiranje u pravcu njegova rješenja. Nažalost, nikada nitko osim župana nije reagirao ili odgovorio na upućene dopise. Ovih dana šaljem ponovni dopis ministru pomorstva, prometa i infrastrukture, s molbom da me osobno primi, u nadi da će se ovaj problem pomaknuti ka svome rješavanju. Danas kroz centar Murskog Središća na putu prema Čakovcu prolazi 12.000 teretnjaka mjesečno. Najvećim je dijelom riječ o tranzitu, znači bez ikakvog ekonomskog učinka za grad ili Županiju. Ugrožena je sigurnost prometovanja, zrak je zagađen, pucaju kuće zbog vibracija, uništavaju se prometnice. Nadam se da su to dovoljni razlozi i da ću biti u prilici osobno ih iznijeti ministru.
Susjedna slovenska općina Lendava podupire rješavanje prometne opterećenosti izgradnjom novog mosta i tom smislu imamo i njihovo pismo potpore. Razumijemo da današnja gospodarska aktivnost iziskuje dobru, sigurnu i brzu prometnu povezanost. Ovakvo rješenje kakvo je sada to sigurno nije. Rješenje predstavljaju novi most, zaobilaznica i brza cesta do Čakovca, odnosno do našeg autoputa. Od centra Murskog Središća na četiri kilometra je slovenski autoput prema Mariboru, Grazu i Budimpešti i njegovo povezivanje s našim autoputom na gore opisan način osiguralo bi brzo i sigurno prometovanje prema Čakovcu, Trnovcu ili našem autoputu.
Zbog svega navedenoga, smatram nije upitno trebaju li nama most i zaobilaznica jer oni trebaju i Međimurskoj županiji i Republici Hrvatskoj.
V.Trstenjak

Izvor: 3063