Aktualno 17.02.2018. 10:15. Zadnja izmjena: 17.02.2018. 10:15.

Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Međimurske županije

Neven Kočila: Nećemo prezati od prijava inspekciji da zaštitimo ljude

Nećemo prezati od prijava inspekciji da zaštitimo ljude

- Ministarstvo zdravlja više štiti liječnike i zdravstvene djelatnike, nego pacijente. Dosad je Zakon o zaštiti prava pacijenata bio više-manje mrtvo slovo na papiru. U Povjerenstvu nisu bili stručnjaci, već ljudi koji nisu pretjerano imali veze s tom problematikom. Mi to želimo promijeniti jer mislimo da osam do 15 pritužbi godišnje, koliko je imalo Povjerenstvo u protekom mandatu, nije realna slika (ne)zadovoljstva, odlučno je rekao novi predsjednik Povjerenstva za zaštitu prava pacijenata Međimurske županije Neven Kočila, dipl. iur. Dvadesetsedmogodišnji pravnik iz Mihovljana polaznik je doktorskog studija prava te radi kao savjetnik u jednom javnobilježničkom uredu u Zagrebu. Tematikom prava pacijenata počeo se aktivnije baviti prije dvije godine kad se priključio Udruzi za zaštitu prava pacijenata. Idući logičan korak bila je prijava za Povjerenstvo za zaštitu prava pacijenata Međimurske županije.

- Kad sam vidio da su u Povjerenstvo izabrani liječnik Igor Šegović, predsjednica udruge Međimurski slatkiši Željka Đeri, volonterka i humanitarka Alenka Novak te Zvonko Huić, znao sam da je to to. Mislim da smo vrlo stručna ekipa koja može sagledati problem sa svih aspekata i učiniti što je najbolje za pacijenta, naglašava Kočila.

Milom ili silom

- Povjerenstvo je tijelo kojem se pacijenti obraćaju ako im je prekršeno neko pravo propisano Zakonom o zaštiti prava pacijenata u koja, primjerice, spadaju pravo na obaviještenost, na uvid u cjelokupnu medicinsku dokumentaciju, na prihvaćanje i odbijanje liječničkog i dijagnostičkog postupka, pravo na drugo stručno mišljenje i druga. Podnose nam pritužbu koju ćemo razmotriti, riješiti na odgovarajući način i obavijestiti pacijenta što smo poduzeli. Prema Zakonu to smo dužni učiniti u roku 15 dana, navodi Kočila.

Na pitanje koliko je zapravo Povjerenstvo snažno te ima li ovlasti za „istjerivanje pravde”, naš sugovornik objašnjava da njihova misija nije pacijente usmjeravati na tužbe, već mirnim putem ustanoviti je li došlo do kršenja prava ili nije. Ukoliko na takav način nečije pravo neće biti ostvareno, neće prezati od radikalnijih poteza.

- Istina je da zakonski gledano imamo malo mogućnosti prisile na zdravstvene ustanove. Možemo predlagati mjere. No, Zakon nam ostavlja opciju da izađemo na teren te smo prijavu dužni proslijediti nadležnom inspektoru rada. Mislim da time na neki način možemo prisiliti zdravstvenu ustanovu da što prije riješimo problem jer smatram da nikome nije u interesu da se vrši inspekcijski nadzor, naglašava naš sugovornik te dodaje da se nada dobroj suradnji s međimurskim zdravstvenim ustanovama, u prvom redu s čakovečkom Bolnicom, kao najvećom zdravstvenom ustanovom.

Prijave Povjerenstvu moguće je podnijeti u pisanom obliku, poštom ili osobno Upravnom odjelu za zdravstvo i socijalnu skrb Međimurske županije, elektroničkom poštom na adresu [email protected], putem broja telefona 099/8138 883 kao ili putem Facebook stranice Povjerenstva.

- Pozivamo ljude da nam se obrate, pitaju za savjet i za pomoć, ukoliko imaju neki problem. Također molimo da se izbjegavaju anonimne prijave jer je puno teže otkriti je li došlo do povrede prava ili nije ako je identitet nepoznat. Mjesta za strah nema jer štitimo osobne podatke i čuvamo profesionalnu tajnu, zaključio je Kočila.