Gradovi i općine 30.04.2019. 08:24. Zadnja izmjena: 30.04.2019. 08:26.

Udruga prijevoznika

O kamionskom prometu Murskim Središćem: Što predlažu prijevoznici?

Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika traži hitnu izmjenu nedavno donesenog Pravilnika o ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća dopuštena masa premašuje 7,5 tona i to u dijelu koji se odnosi na zabranu prometovanja na potezu DC209 od Graničnog prijelaza Mursko Središće do križanja u Šenkovcu. Kao alternativni pravac predložena je autocesta AC4 čime je kamionski promet gotovo u potpunosti izmaknut iz Murskog Središća što, kako tvrde prijevoznici, u velikoj mjeri povećava troškove njihova poslovanja. U pismu upućenom na adrese četiri ministarstava i Grad Mursko Središće, Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika upozorava na jednostranu promjenu režima Graničnog prijelaza Mursko Središće, zatim na značajno povećanje rute koja na relaciji Čakovec -Maribor kroz Dubravu Križovljansku iznosi 18 posto, kroz Goričan 65 posto, a iz Čakovca do Murske Sobote ruta je kroz Dubravu Križovljanku duža jedan i pol puta , a kroz Goričan 85 posto. Uz povećanej rute idu i veći troškovi rada, cestarine, zagađenje...

Prijevoznici također ukazuju na najavljeno zatvaranje GP-a Dubrava Križovljanska (Zavrč) sa slovenske strane zbog rekonstrukcije, ali i na najave iz Mestne občine Ptuj koja od svojeg ministarstva traži zatvaranje GP-a Zavrč i Središće ob Dravi za teretni tranzitni promet iznad 7,5 tona, kao recipročnu mjeru na zatvaranje GP-a Mursko Središće. Promet bi se preusmjerio na autocestu Gruškovje-Maribor, s velikim posljedicama za gospodarstvo sjeverozapadne Hrvatske. Kao alternativno rješenje Pravilniku, prijevoznici su predlagali zabranu tranzita i vožnje u noćnim satima Murskim Središćem te paralelno izgradnju zaobilaznice za koju idejno rješenje postoji već niz godina. Prijevoznici traže kompromisno rješenje te hitan sastanak radi izmjene spornog Pravilnika. Iako naizgled na suprostavljenim pozicijama s Gradom Murskim Središćem, pritisak prijevoznika mogao bi donijeti i nešto dobro - da se ideja o uvrštavanju izgradnje zaobilaznice Murskog Središća i novog cestovnog mosta na Muri uvrsti među strateške projekte RH, što bi cijelu priču jako ubrzalo.

ČAČIĆ I ŽIVI ZID

Nakon stupanja na snagu Pravilnika, kamionski promet posebno je porastao u općinama Sračinec, Petrijanec i Cesticu u Varaždinskoj županiji. Varaždinski župan Radimir Čačić na prošlotjednoj sjednici Skupštine Varaždinske županije ustvrdio je da se to dogodilo "zbog nesposobnosti svih predstavnika Varaždinske županije na državnoj razini"- i najavio pokretanje županijskog referenduma na tu temu ukoliko se stvari ne riješe.  Rješenje je očito vraćanje kamionskog prometa na Granični prijelaz M. Središće, a u prikupljanju potpisa Čačić računa na Živi zid.