Politika i gospodarstvo 22.12.2016. 08:19. Zadnja izmjena: 22.12.2016. 08:20.

Operativni program

Predstavljen Master plan integriranog prijevoza putnika za sjever Hrvatske

 

Kao što je poznato, Međimurska županija u suradnji s Koprivničko - križevačkom županijom, kao projektni partneri i Varaždinskom županijom kao vodećim partnerom, provodili su projekt čiji je cilj izrada Master plana integriranog prijevoza putnika. Upravo je ovaj dokument temelj za uspostavu sustava integriranog prijevoza putnika (IPP) i intermodalnog prijevoza tereta (IPT) na području ovih triju županija, a sam Master plan je svečano predstavljen u  dvorani Skupštine Varaždinske županije na završnoj konferenciji samoga Projekta.

Svečanosti su prisustvovali župan Međimurske županije Matija Posavec, Varaždinske županije Predrag Štromar, te zamjenik župana Koprivničko - križevačke županije Darko Sobota, uz prisustvo voditelja projekta iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture Branka Mihalića, pročelnice Upravnog odjela za gospodarstvo, regionalni razvoj i europske integracije mr. sc. Jelene Zrinski Berger, te međimurskog koordinatora projekta Darka Radanovića, kolege koordinatora Vladimira Šadeka iz Koprivničko - križevačke županije, kao i Petre Matrak, koordinatorice projekta Varaždinske županije, te predstavnika tvrtke Mobiliti Evolva Ivana Šimuneca, izrađivača Master plana.

Suvremeni oblici prijevoza putnika i roba, često nazivani ITS (inteligentni transportni sustavi) čine dva oblika prijevoza, tzv. integrirani prijevoz putnika (IPP) i integrirani prijevoz tereta (IPT). Kako su navedene tri županije oduvijek bile vrlo dobro povezane gospodarski, kulturološki i sociološki, tako je i realizirana ova suradnja oko zajedničkog razvoja regionalnog projekta uvođenja inteligentnih prometnih sustava (ITS). Tu se u prvom redu misli na IPP zbog sve veće potrebe prijevoza putnika u dnevnim migracijama između gradova i naselja tih triju županija.

Tri županije – jedan projekt!

Projekt sufinancira Europska unija kroz Operativni program Program 2007.-2013. iz Europskog fonda za regionalni razvoj sa 85 %, dok preostali dio sufinanciraju tri županije – partneri na projektu.

Ovo je važan projekt za sjever Hrvatske jer promišljamo budućnost svjesni ubrzanog gospodarskog razvoja i veće mobilnosti našeg stanovništva. Imamo projekte, ideje, inicijative, čak i želje, ali imamo i potrebu. Javna uprava je tu zbog građana ne zbog sebe same, mi moramo dati jedan novi veći i bolji standard našim građanima u povezivanju cestovnog, željezničkog prijevoza, o izgradnji stajališta, nižim cijenama prijevoznih karata, zaštiti okoliša. Ovaj Master plan dat će pokazatelje gdje i u kojem smjeru moramo ići. Primjer izrade master plana očituje se u činjenici da je samo prošle godine kroz Međimursku županiju prošlo više od 9 milijuna putnika, a cesta koja povezuje Čakovec i Varaždin opterećena je dnevnim prometom od preko 16 000 vozila, istaknuo je u svom govoru župan Posavec koji se ujedno i zahvalio na dosadašnjoj uspješnoj i korektnoj suradnji te poručio da se u Novoj 2017. godini nastavlja s još većim intenzitetom.

Ukupna vrijednost Projekta iznosi 5.199.537,50 kuna koji će kao takav omogućiti bolju mobilnost u regiji koja je već sada gospodarski naprednija, ali i koja ulaže značajna sredstva u razvoj sustava obrazovanja te želi biti prostor u kojem mjesto stanovanja nije ograničavajući čimbenik u poslovanju, intelektualnom razvoju, kao ni u karijeri ili u privatnom životu. „Znamo da je ovdje javni prijevoz izuzetno skup, cijene karata su visoke, što onemogućava poduzetnicima da razviju svoje potencijale i smanje troškove poslovanja, a i sami građani imaju velike troškove da dođu od točke A do točke B.

Sjever Hrvatske je manje konkurentan nego neki drugi krajevi, moramo poboljšati nastalu situaciju što se konkurentnosti tiče. Ali ovdje nije samo o tome riječ već ističem ono najvažnije, sigurnost naših sugrađana. Master plan nam je temelj za izgradnju dodatnih cesta, poboljšanje sigurnosti na cestama, za kolodvore, sigurnija stajališta, kvalitetniji i brži javni prijevoz, koji će biti bolje povezan željeznicom i autobusom, s više linija. Putnici će trošiti manje svojeg vremena na prijevoz, ali vjerujem da će se i broj osobnih i teretnih vozila smanjiti. Siguran sam da smo dobili dokument koji će biti kvalitetno realiziran i na korist svim našim građanima, spomenuo je u svom obraćanju Štromar.

Ciljevi projekta izrade Master plana

Kako je u svom izlaganju istaknuo Ivan Šimunec, jedan od ciljeva Master plana je javni prijevoz u kojem bi sva vozila bila objedinjena u zajednički, učinkoviti i sigurni prometni sustav, u kojem bi se uvele zajedničke tarife i jedinstvene (zajedničke) vozne karate. Svakako tu je i povezivanje javnog prijevoza s najjednostavnijim oblicima mobilnosti kao što su vožnja biciklom, ali i pješačenje što čini stup ekološke, energetske i infrastrukturne prednosti, čemu ovi prostori i teže.